GODE VENNER I NEPAL

Namastè - hei på deg! I uke 42 og 43 skal vi ha Forut-uker her i Nybu Barnehage.

I Foruts barneaksjon treffer vi vennene og naboene Biswas (snart 4 år) og Nischal (5 år), som bor i området Makaitar utenfor Katmandu. Vi treffer også Puspa (6 år), som ikke har noen familie hun kan bo sammen med.

Gjennom aksjonen møter vi barn som lever annerledes enn oss, samtidig som det er mye likt. Det handler ikke om at det er "synd på noen", men om at vi kan hjelpe hverandre slik at flere får det bedre. Aksjonen forteller også om hvordan barn kan ha det trygt og godt, selvom de ikke kan bo i noen familie.

På avdelingenes ukeplaner kan dere se hva vi skal gjøre de ulike dagene. Vi skal bl.a se film fra Nepal, drikke te, danse og høre på cd som er laget med barn fra Nepal, og spise linsesuppe og nanbrøb.

Nå gleder vi oss til å bli kjent med Biswas, Nischal og Puspa!