Årsplan 2023-2024 og motto

Her er årets årsplan som vi håper gir dere alle et godt innblikk i vår hverdag her i Nybu Barnehage. I tillegg kan du kort lese litt om vårt motto "Med skogen som lekeplass".

Vår årsplan skal vise hvordan vi omsetter rammeplanens formål og innhold, og den er vårt arbeidsredskap og dokumenterer våre felles valg og begrunnelser. Vi håper den gir et innblikk i de overordnede planene som er felles for hele barnehagen og av hverdagen vår.

Årsplanen kan leses i sin helhet her:

Årsplan 2023-2024

Ved siden av årsplanen har vi laget egen virksomhetsplan, "Virksomhetsplan for Nybu Barnehage", som ligger under linken "Våre planer".

Mottoet vårt "Med skogen som lekeplass"

Dette er vårt motto nettopp fordi vi vil bidra til at barn blir glade i naturen og får erfaringer med naturen som fremmer evnen til å orientere seg og oppholde seg i naturen til alle årstider.

Gjennom dette barnehageåret vil vi i fellesskap ha tema VANN på alle avdelingene. Hva er egentlig vann? Vann er mangfoldig og omgir oss på alle kanter. Det er mye å undersøke, observere og spørre om - og mye å lære. Vann er verdens viktigste ressurs og er livsnødvendig. Her skal vi undre oss, utforske og undersøke på mange ulike måter tilpasset barna på de ulike avdelingene våre.